ponedeljek, 22. junij 2015

Poletni solsticij in škotsko višavje v 18. stoletju

Včeraj, ob 18.38 se je "zgodil" poletni solsticij - ko je sonce na takšni poziciji, da je dan najdaljši. V feng shuiju pravimo, da na poletni solsticij vlada najbolj yang energija. To je energijski višek leta, zdaj se bo yang energija (hitra, aktivna, odprta, topla) vedno bolj zmanjševala; vse do zimskega solsticija, ko bo dan najkrajši. Takrat bo najmočnejša energija (polarnost) yin.

V praksi to pomeni, da bodo odločitve, ki jih bomo sprejeli po poletnem solsticiju (v bolj yin delu leta), imele dolgotrajnejši vpliv. Da bodo bolezni, ki nas bodo mučile, trajale dalj časa oziroma lahko postanejo kronične. Da bomo vedno bolj čustveni pri svojem ravnanju in odločitvah.

Kar malo mi je žal, da poletnega solsticija bolj ne praznujemo, da kar zdrsne mimo nas. Pa je takšen poklon naravi! Vem, vem, nekateri se boste čudili moji sentimentalnosti, ampak očitno sem pod močnim vplivom nadaljevanke, ki jo trenutno spremljan na eni od nemških televizij. Gre za nadaljevanko Outlander (slov. Tujka), ki je nastala po istoimenski knjižni predlogi pisateljice Diane Gabaldon.

Sama zgodba ni nič posebnega, bolj so me pritegnili običaji in verovanja. Čeprav se vse skupaj dogaja okrog leta 1743, je povezanost ljudi z naravo velika. Njihovo življenje določajo stari običaji in praznoverja. Nadaljevanka je seveda slabša kopija knjige, ampak, vizualno prava poslastica. Pa ne samo zaradi ekstremno seksi Jamieja Fraserja, tudi zaradi oblačil, hrane, navad, zdravilstva, blatnih cest in primitivnih bivališč, ki so tako avtentično prikazani.

Vir
Ah, krasen prizor, ko ona tolaži njega ... eeee, ko se Jamie pusti tolažiti ... Ampak, poglejte umazane nohte in mastne lase - a ni avtentično?

Ko gledam prizore iz škotskega višavja v 18. stoletju, sem neznansko srečna, da živim v tem časovnem obdobju. Čeprav bi me zelo mikalo, da bi se udeležila plesa vil okrog magičnih kamnov, ki so zanesljivo z vsem potrebnim spoštovanjem praznovale poletni solsticij. Ta energija namreč predstavlja tudi moškega v prvinskem pomenu besede. In, kaj bi ženske (yin) brez svojega drugega pola (yang)?

5 komentarjev:

  1. Helena, sem že zadnjič prebrala ... in še enkrat kličem hvala. Vesela sem vseh vaših drobnih nasvetov! Sama sem šele pred nekaj leti začela na svoj način praznovati prehode letnih časov... nič posebnega, a z naklonjenostjo do narave, pa mi je všeč.
    Škotsko višavje zagotovo navduši. Mene pogosto zanese na gradove. Dvorci so kot magnet zame... ampak po obisku vsakega sem srečna, da živim tukaj in zdaj :)
    Bodite lepo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nujno nam napišite, kako praznujete prehode letnih časov! Nujno!!!

      Izbriši
  2. Tale prispevek: http://www.jivatma.si/o-nas/praznovanje-duhovnih-praznikov/
    in pregovor, da 'če praznike zapustiš, zapustijo oni tebe', mi je dal mislit . Ker nikoli nisem praznovala nobenih praznikov, enostavno jih nisem marala, sem jih potiho, drobno in neopazno vnesla v našo družino. Ob prehodih letnih časov se potrudim jutra začeti z drobnimi sporočilci z lepimi željami, doma zamenjam drobne dekorativne dodatke (trenutni navdihi:). Kot primer: drobne pomladne pompse rumene barve so 21.6 zamenjale ladjice, ki sva jih izdelali s hčerko (mobile)... to je pri nas v dnevni sobi na oknu namesto zaves:)... na steni pa se je poslovila grilanda z rumenimi zastavicami in po njej sedaj plava nekaj ribic itd itd. takšne drobne reči. Ker redko jemo skupaj, se potrudimo takrat sesti skupaj k večerji, se podati na sprehod k vodi ali bliže zvezdam... nič posebnega, a vendar, z vso hvaležnostjo v srcu. Sem se sedaj tako navdušila, da iščem knjigo: William Bloom: Duhovni prazniki in se bolj povezati z luno.
    Vesela bom vašega namiga!
    Pozdravček

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tudi sama sem včasih bolj praznovala letne čase in spreminjala dekoracijo okrog sebe. Ne vem, zakaj sem nehala, v bistvu jo kar malo pogrešam ...
      O tem, zakaj nam čas vedno hitreje teče, pa sem pisala tukaj: http://helena-golenhofen.blogspot.com/2012/02/zaznavanje-casa-da-bo-cas-tekel.html

      Izbriši
    2. Helena, le! Ti drobni dodatki... so tako blagodejni ... kot sprehod ob jezeru :) Malo prej sem prestavila par kamnov...
      Čas pa... krasen prispevek!
      Bodite lepo!

      Izbriši