sobota, 3. oktober 2015

Hormonska zaljubljenost

"Že tri nisi ničesar napisala, samo tisti mozolji so se mi prikazovali! Boš zopet pisala o seksu? Kaj pa o meni?" Takšne očitke sem morala poslušati včeraj. Seveda bi le redka umetniška blogerska dušica zdržala ta pritisk ... Tudi jaz sem mu podlegla in se takoj spravila za računalnik. Čeprav utrujena, sem še isti dan objavila fotografije gradu Kamen, potem pa v mislih (celo noč) sestavljala prispevek o seksu. To ni tako lahko, saj bloga ne pišem anonimno!

V bistvu sem trenutno zaljubljena - v knjigo (hahaha).

Na Amazon so jo tako zelo hvalili, da mi je že bilo sumljivo, pa sem jo vseeno naročilo. Sedaj razumem, zakaj. Odlična knjiga o (ženskih) hormonih, ki bi jo morali prevesti v slovenščino in vsaka ženska bi jo morala imeti na dosegu roke. Napisala jo je Američanka Sara Gottfried, naslov pa The Hormone Cure. V slovenščini že imamo knjigo o hormonih: Žensko telo, ženska modrost (avtorica Christiane Northrup), vendar se mi zdi knjiga Gottfriedove boljša, pa tudi novejša (izdana 2013, ponatis 2014).

Čeprav je napisana za ženske, bodo veliko uporabnih nasvetov našli tudi moški. Avtorica predlaga rešitve pri kortizolu, progesteronu, estrogenu, androgenu (testosteronu), ščitničnih hormonih in pri hormonskih motnjah, ki pogosto nastopijo skupaj.

V svojih rešitvah za posamezne hormonske motnje predlaga:

1. Spremembo življenjskega stila (npr. prehranska dopolnila, več ali manj spanja, več ali manj športa, prehrana, miselni vzorci)

2. Fitoterapijo (različne rastline in zelišča)

3. Hormonsko zdravljenje (bioidentične hormone)

Vključila je tudi primere iz prakse (pacientke povedo svoje zgodbe), dodatne razlage, citira najnovejše študije o hormonih in opozori na svoje izkušnje pri zdravljenju.

Ker imam sama trenutno prenizek progesteron (in s tem previsok estrogen ter prenizek testosteron), sem se najprej lotila tega poglavja. Veliko ukrepov, ki jo priporoča Sara Gottfried že počnem, moram pa povečati količino vitamina C. Avtorica pravi, da je to nujen dodatek (poleg bioidentičnih hormonov) pri prenizkem progesteronu. Tako sedaj vsak dan načrtno vzamem, poleg vseh ostalih prehranskih dopolnil, še dve pastili Acerola. Ko ju v ustih ližem, vizualiziram, kako se dviga progesteron ... in znižuje kortizol ...

Kljub temu, da si kremo z bioidentičnim progesteronom mažem šele 3 tedne, že opažam prve pozitivne simptome. Najočitnejši je bil včeraj na treningu: trenerja je skoraj kap, ko sem mu rekla, naj mi da večje obtežbe in da bova zadnjo serijo naredila z maksimalno obremenitvijo, ki jo trenutno zmorem. Ah, to da me danes bolijo roke in noge, pa ni pomembno. Pomembno je, da sem zopet dobila nekaj testosteronov, kar je znak, da se progesteroni zvišujejo.


Hormoni močno odločajo o tem, kakšno bo naše življenje po 35. letu. Sama bom naredila VSE, da mi hormoni ne bodo nagajali, ampak koristili, da bo druga polovica mojega življenja srečna in zdrava. Pa vi? 

V knjigi je še nekaj zanimivo: povezava med presežkom estrogena in kortizolom, ki je najbolj značilna za pred-menopavzo (lahko nastopi že pri 35. letu!). To avtomatično pomeni, da je progesteron (in testosteron) prenizek.

Poleg ostalih ukrepov (prehranska dopolnila: vitamini B in C, aminokisline, omega 3, magnezij, kalcij; izredno malo alkohola in kofeina, enkrat mesečno masažo, meditacija) priporoča tudi pogostejše orgazme. Opozarja, da so še v 30. letih prejšnjega stoletja uporabljali "medicinsko masažo", ki je vodila do orgazma, za zdravljenje histerij.

Pri orgazmu se namreč sprosti hormon oksitocin, hormon ljubezni, ki zniža kortizol. Avtorica pravi, da naj se takrat, ko se moramo odločiti med stresom in užitkom, vedno odločimo za užitek. "Don't worry, be happy" nam svetuje, pa veliko mero optimizma in seveda jemanje (bioidentičnega) hormona DHEA, ki ga pri visokem kortizolu vedno primanjkuje.

Upam, da boste naslednjič pravilno reagirale, ko vas bo vaš dragi osvajal s tole izjavo: "Pridi, greva zniževat kortizol!" Če imate vsaj malo smisla za humor, bo zanesljivo delovala - preverjeno.

Še to: nizek DHEA je lahko eden od ključnih vzrokov za depresijo. Pišem namreč članek o depresiji za naslednjo številko E-revije Avita. Ste že slišali za koga, da bi namesto antidepresivov dobil DHEA?

Vedno bolj ugotavljam, da je čisto vse odvisno od stanja naših hormonov. Čisto vse, tudi seks! O tem je v knjigi o hormonih še marsikaj napisanega, zato nadaljevanje sledi ...

P.S.
Če boste iskali dobra prehranska dopolnila za dvig progesterona, jih boste našli v moji spletni trgovini Avita - visoko doziran B kompleks, acerolo, omega 3, minerale. Vabljeni!

5 komentarjev:

  1. Draga Helena,
    tudi sama že nekaj časa se borim s hormonskim neravnovesjem - zanima me, kakšne teste in kje ste jih napravili, da ste ugotovili te rezultate?
    Lepo vas pozdravljam,
    Lucija

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lucija, najbolje, da naredite test s slino - več informacij boste dobili v Ordinaciji Golenhofen (info@golenhofen.si, 059 059 090). Ni treba postati njihov pacient, pomagajo pa vam pri interpretaciji rezultatov in pri izbiri pravega izdelka za uravnavanje hormonov.

      Izbriši
  2. Helena, sama imam še nekaj vaših dodatkov, nekaj pa jih imam še iz Sanolabroja. Dopolnim, ko zaloge poidejo, ker je vredno :). Sarine knjige si še nisem naročila, a se spogledujem z njo. Sem pa naročena na njene novičke....Res 'odpre oči'

    Sončno nedeljo vam želim!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bila sem v Prlekiji, kjer je bilo sicer vetrovno, vendar sončno. Zelo sem uživala in spravljala hormone v red! Ko vam poidejo zaloge, se le oglasite ...

      Izbriši
    2. Z veseljem, sem vedno zelo zadovoljna!
      Prlekija ima v jesenskem sončku svoj čar...
      Prijeten teden!

      Izbriši