petek, 20. maj 2016

Koliko mesa naj pojem?

Takoj za politiko, policijo in zdravstvom, je razprava o uživanju mesa četrta priročna tema, če se želimo skregati. Priznajmo, vsi imamo svoje mnenje o mesu, tako o količini, kakovosti, pripravi, nakupu, pa še čemu.

Velikokrat dobim vprašanje, koliko mesa je zdravo pojesti. Pavšalnega odgovora ni. Če smo zelo bolni, je treba meso skoraj črtati z jedilnika. Kar nas pripelje do logične antiteze: je potrebno za ohranjanje zdravja pojesti čim manj mesa?

Moje mnenje je, da je količina mesa, ki nam ne škoduje, odvisna od:

- krvne skupine (npr. krvna skupina A lahko poje manj mesa kot krvna skupina 0),
- stanja prebavnega trakta (od sestave sline, do količine prebavnih sokov oz. encimov, do stanja v črevesju),
- letnega časa (pozimi več mesa, poleti manj),
- druge hrane, ki jo poleg mesa pojemo (več zelenjave in sadja pojemo, več lahko mesa; več OH in sladkorjev, manj mesa).

Poleg količine, je pomembna tudi vrsta in kakovost mesa. Meni, kot osebi s krvno skupino A, ne ustreza rdeče meso. Občasno pojem goveji zrezek, vendar ga težko prebavim. Vedno pazim, da kupim najboljše meso, ki ga lahko dobim.


Na www.moski.si sem našla najnovejše podatke o količini mesa, ki jo pojemo Slovenci v primerjavi z drugimi narodi. A ni žalostno, da tako slabo pazimo na svoje zdravje?

"V primerjavi z balkanskimi narodi smo Slovenci definitivno najbolj požrešni mesojedci, saj pojemo kar 88,3 kg mesa na leto/na osebo. Sosedje Hrvati so malenkost bolj skromni in ga pojedo 22 kg manj. Srbi, znani kot veliki ljubitelji roštilja, pojedo skoraj pol manj mesa kot mi: 45 kg. In Bosanci? Po slovenskih kriterijih so oni vegetarijanci, saj povprečen državljan BIH letno poje le 27,9 kg mesa.

Po svetu
Največ mesa na svetu seveda pojedo Američani, kar 120,2 kg. Tik za petami so jim prebivalci Kuvajta, ki pojedo le kilogram manj. Na tretjem mestu so Avstralci s svojo tradicijo roštiljanja- pojedo 111,5 kg na leto.

Svetovno povprečje znaša 42 kg mesa na osebo. Narodi, kjer ljudje pojedo najmanj, so večinoma revni. Vegetarijanstvo pri njih tako ni stvar etične izbire, temveč nizkega standarda; najmanj mesa pojedo prebivalci Bangladeša (4 kg) in Indije (4,4 kg), podobno pa je tudi v mnogih afriških državah, ki skupaj z nekaterimi azijskimi zasedajo zadnjih 10 mest na lestvici količine konzumiranega mesa."

Vir

1 komentar:

  1. Helena, zanimivi podatki. Sama nikoli ne razmišljam o tem, koliko mesa kdo poje... tudi meni ne bi bilo všeč, če bi mi kdo težil, zakaj ga ne jem:). Enostavno mi že od otroštva ne diši. Vedno sem imela kakšnega mucka ali psa, ki je veselo snedel vse namesto mene, mesnim juham pa sem se odločno uprla, ker sem itak skoraj bruhala ob vonju pogledu na njih.
    Ampak 88,3 kg?!

    OdgovoriIzbriši