nedelja, 9. julij 2017

Novi žarko se predstavi

Ko je ON zadnjič v trgovini predlagal, da bi kupila dober, ampak poceni žar, sem bila takoj za. ON je nabavil oglje, treske in vse ostalo za peko, jaz pa dve knjigi z recepti za žar (haha). Po surovine sva šla skupaj ...

Vedno se mi je zdelo brez veze, da se na žaru pečejo samo čevapčiči, ražnjiči in vratovina - po možnosti iz akcijske ponudbe in že narejeni. Fuj!!! Za takšen jedilnik svojega žara niti zakurila ne bi.

Iz ene od novih knjig sem izbrala zelo obetajoč recept: Telečji zrezki z žajbljem in s pršutom. ON si je zaželel čevapčičev, začinjenih na moj način. Pri mesarju na ljubljanski tržnici sva dobila odlično meso. Ker sem v knjigi prebrala, da je najboljše meso za čevapčiče s pleča govedi, sem mesarju to omenila in z veseljem nama je namlel dober kilogram. Tudi pri telečjih zrezkih smo si bili enotni, da je treba vzeti kos z več maščobe.

Medtem ko je ON pripravljal žerjavico, sem se lotila obdelave mesa. Potolčene telečje zrezke sem posolila in namazala s sesekljanimi kaprami, ki sem jim dodala limonin sok. Nato sem zrezek pokrila z rezino pršuta in enim žajbljevim listom. Spela sem jih z zobotrebci, ki sem jih prej namočila v vodo (da se na žaru ne bi zažgali).

K sesekljanemu govejemu mesu sem dodala čebulo, česen, peteršilj, poper, majaron, timijan in pekoči čili v prahu. Namesto čevapčičev sem oblikovala polpete - ker se po mojih izkušnjah manj izsušijo.

Že prej sem skuhala krompir v oblicah. Olupila sem ga, dala na kos alufolije in ga prelila z mešanico česna in olivnega olja. Te paketke je treba samo malo popeči v žerjavici, pa so pripravljeni za konzumiranje. Zaželela sem si rdečih paprik, zato so umite in posušene čakale pri žaru.




Ker sva žar uporabljala prvič, nisva vedela, kako se bo obnašal. Bil je super, zelo sva zadovoljna. Naslednjič bova bolj pogumna s temperaturo pečenja: zrezki in polpete so bili sicer idealno pečeni, sočni, samo na zunaj bi lahko bili bolj opečeni.

Moj cilj je bil dosežen: meso speči tako, da ne bo suho, ampak sočno. Tudi dodatki k mesu so pomembni in komaj čakam naslednjega vikenda, ko bodo na vrsti novi recepti.


Na pikniku seveda niso smele manjkati hitro fermentirane kumarice (pocani murki) in ajvar

P.S.
Žarko 1 pa se je moral posloviti. Zatajila je elektrika in ni več želel proizvajati dovolj visokih temperatur - kar je pri pečenju na žaru kar pomembno ...

Ni komentarjev:

Objavite komentar